Antwoord op de 5 meest gestelde vragen over “een bedrijf kopen”.
Antwoord op de 5 meest gestelde vragen over "een bedrijf kopen". Een klein bedrijf beginnen kan een lonende kans zijn. Zo kunt u uw dromen najagen en een succesvol bedrijf van de grond af opbouwen. Er zijn voor- en nadelen aan zowel het kopen van een bedrijf als er een van nul af aan beginnen, maar voor veel mensen komt het positieve van het kopen van een bedrijf. Wanneer u een bedrijf koopt, neemt u een bedrijf over dat al cash flow en winst heeft gegenereerd. U hebt een vaste klantenkring en reputatie, en werknemers die met alle aspecten van
Uw eigen bedrijf beginnen of een bestaand bedrijf kopen?
Uw eigen bedrijf beginnen of een bestaand bedrijf kopen? Veel mensen die denken aan een bedrijf beginnen, denken aan van nul beginnen, hun eigen idee ontwikkelen, en het bedrijf vanaf de grond opbouwen. Een bedrijf vanaf nul beginnen heeft echter enkele nadelen, waaronder de moeilijkheid om een klantenbestand op te bouwen, het nieuwe bedrijf op de markt te brengen, werknemers in dienst te nemen, en een cash flow op te bouwen. En dat alles moet gebeuren zonder een track record of reputatie. Een gevestigd bedrijf kopen in plaats van een nieuw bedrijf op te richten heeft veel voordelen, maar er
Hoe zorgt u ervoor dat uw bedrijf blijft bloeien tijdens covid?
Hoe zorgt u ervoor dat uw bedrijf blijft bloeien tijdens covid? Een bedrijf drijvende houden in economisch moeilijke tijden is een uitdaging, en nu de COVID-19 pandemie zich over de hele wereld verspreidt, hebben veel bedrijfseigenaren te lijden gehad onder de negatieve gevolgen, waardoor zij ofwel hun deuren hebben moeten sluiten, ofwel moeite hebben gedaan om open te blijven. Ongeacht de grootte van uw bedrijf, het is waarschijnlijk in het kruisvuur van COVID-19 terechtgekomen. Bedrijven kunnen tijdens de COVID-19 pandemie overleven, maar daar is veel meer voor nodig dan overheidssteun. Om uw bedrijf gezond te houden tijdens de uitbraak van
Hoe samenwerking tussen afdelingen aanmoedigen.
Hoe samenwerking tussen afdelingen aanmoedigen. Samenwerking tussen afdelingen is meer dan alleen maar samenwerken met andere teams. Als uw bedrijf meerdere afdelingen of werknemers heeft die verschillende taken doen, dan is communicatie tussen de afdelingen daar een heel belangrijk onderdeel van. Er zijn manieren om de communicatie tussen de afdelingen te verbeteren. Het gaat om een gedeelde visie, wederzijds respect, en een diepgaand begrip van elkaars rol in een project. Nu wij door de digitale transformatie en de coronavirus pandemie een verschuiving naar werken op afstand hebben gemaakt, is samenwerking tussen afdelingen zowel belangrijker als moeilijker geworden. Als leider hebben
Een BV oprichten “Al vanaf €399”
Een BV oprichten "Al vanaf €399" Met een simpele zoekopdracht op Google naar 'BV oprichten', is het eerste wat je tegenkomt: "Een BV oprichten - al vanaf €399". Klinkt als een goede deal! Maar waar dien je rekening mee te houden bij het oprichten van een BV? En nog belangrijker: Waarom richt je een BV op?! Ik krijg de vraag regelmatig. Zelfs van ondernemers die al 25 jaar bezig zijn, de meesten willen gewoon focussen op hetgeen waar ze goed in zijn - hun bedrijf runnen. En niet bezig zijn met alles eromheen. Daar kom ik vanzelfsprekend bij kijken. De
Waarom bedrijfscultuur belangrijker is dan strategie
Al meer dan 9 maanden merkt de wereld de impact van het coronavirus. Lockdowns en andere maatregelen voor Covid-19 in Europa, Nederland en de rest van de wereld. Of dit nu een andere grote verandering betekent of het vooruitzicht om door te gaan zoals je bent, veel mensen zullen ongetwijfeld gevoelens van onzekerheid, stress en voor sommigen nog grotere gevoelens van isolement ervaren. Voor medewerkers zal het moeilijk zijn om betrokken te blijven bij de organisatie zonder dat er duidelijke doelstellingen en waarden zijn. Hiermee mis je de kans om passie en interesse te creëren bij de medewerkers - wat zal
Rabobank erkent General Mills, PepsiCo voor leiderschap
PepsiCo, Inc., General Mills, Inc. en Imperfect Foods zijn door de Rabobank erkend voor hun leiderschapskwaliteiten op het gebied van duurzaamheid en innovatie. De drie bedrijven zijn tijdens de Food & Agribusiness Summit, uitgeroepen tot winnaar van de jaarlijkse Rabobank North America Leadership Awards. De prijzen zijn een eerbetoon aan zowel grootschalige F&A-ondernemingen als aan snelgroeiende opkomende bedrijven die in de hele regio een voorbeeld zijn van industry stewardship, duurzaamheid en innovatie. De Rabobank zei dat de prijzen dit jaar een verbeterde set criteria omvatten, waaronder de reacties van bedrijven op de pandemie van het coronavirus (COVID-19) en criteria voor
5 Tips voor een succesvolle bedrijfsoverdracht – Deel 5/5
Een veelvoorkomende strategie in roerige (maar ook minder roerige tijden) is het overdragen van uw bedrijf. Natuurlijk met als doel om de maximale waarde te krijgen bij de verkoop, het krijgen van de beste voorwaarden en het vinden van de juiste koper. De redenen om een bedrijf te verkopen of over te dragen hebben we in de vorige blog besproken. In dit artikel staat centraal: De bedrijfsoverdracht en het plan voor de komende jaren Als ondernemer kunt u uiteindelijk besluiten om uw bedrijf op te bouwen tot het punt waarop u het kunt en/of wilt verkopen. Voor de ondernemer én
5 Tips voor een succesvolle bedrijfsoverdracht – Deel 4/5
Een veelvoorkomende strategie in roerige (maar ook minder roerige tijden) is het overdragen van uw bedrijf. Natuurlijk met als doel om de maximale waarde te krijgen bij de verkoop, het krijgen van de beste voorwaarden en het vinden van de juiste koper. De redenen om een bedrijf te verkopen of over te dragen hebben we in de vorige blog besproken. In dit artikel staat centraal: Wat is de taakverdeling voor- tijdens en na de bedrijfsoverdracht Wanneer u een geschikte koper heeft gevonden, begint de daadwerkelijke bedrijfsoverdracht. Het is en blijft belangrijk om kopers te beoordelen op basis van de toegevoegde
5 Tips voor een succesvolle bedrijfsoverdracht – Deel 3/5
Een veelvoorkomende strategie in roerige (maar ook minder roerige tijden) is het overdragen van uw bedrijf. Natuurlijk met als doel om de maximale waarde te krijgen bij de verkoop, het krijgen van de beste voorwaarden en het vinden van de juiste koper. De redenen om een bedrijf te verkopen of over te dragen hebben we in de vorige blog besproken. In dit artikel staat centraal: Wat is de timing van overdracht en wat is een reële prijs, rekening houdend met andere kinderen (in het geval van een familiebedrijf). De timing van wanneer u uw bedrijf verkoopt is een grote beslissing.